top of page

Å eh å flygplan

Förutom en Taulista med 3 riptides som jag vet att den funkar och hur den funkar så är det här sista listan jag tänkt testa. Det är en lite annorlunda lista med guards som har väldigt lätt för att gå etta men svårdödad även om jag går som tvåa. Kommer vara endast 3 drops som lägst om jag slänger in allt i transporterna. Kan se till att knighten har 3++ medan valkyriorna är på -1 tohit så länge de är i flyer mode. När de går in i hover mode får de istället +1 tohit själva. Knighten är det jag är minst säker på, vilka vapen den ska ha och vilket house.

CATACHAN BATTALION DETACHMENT HQ 1: Company commander (Warlord) Pts: 30 Kurov's aquila

HQ 2: Company commander Pts: 33 Power sword

TROOP 1: Infantry squad (10) Pts: 40

TROOP 2: Infantry squad (10) Pts: 40

TROOP 3: Infantry squad (10) Pts: 40

FLYER 1: Valkyrie squadron (2) Pts: 336 2 with Lascannon, 2 Heavy bolters & 2 Multiple rocket pods

FLYER 2: Valkyrie squadron (2) Pts: 336 2 with Lascannon, 2 Heavy bolters & 2 Multiple rocket pods

CATACHAN VANGUARD DETACHMENT HQ 3: Primaris psyker Pts: 46

ELITE 1: Ogryn bodyguard Pts: 55 Ripper gun, Brute shield

ELITE 2: Officer of the fleet Pts: 25

ELITE 3: Special weapons squad (6) Pts: 45 3 Flamers

HOUSE RAVEN SUPER-HEAVY AUXILIARY DETACHMENT LoW 1: Knight crusader Pts: 473 Thermal cannon, Avenger gatling cannon, Heavy stubber, Heavy flamer, Ironstorm missile pod

TOTAL 1500pts, 9cp

bottom of page